2 Aralık 2012 Pazar

PAZILI BÖREK...

Hafta sonu ablamın yaptığı böreği sizlerle paylaşmak istiyorum. Pek leziz olmuş, ben arkadaş toplantısından sonra çok yiyemesem de, kalan hakkımı yarına saklıyorum... (:

Tarif kısaca şöyle: 3,5 neskafe bardağı un, 1 çay kaşığı kuru maya, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 bardak ılık süt, aldığı kadar ılık su. Bu ölçülerle hamur tutuyoruz ve yarım saat dinlendiriyoruz. 
İç harcımız; yarım kilo pazıyı ince ince doğrayıp tuz ve karabiber ekleyip hafifçe ovuyoruz.
Dinlenen hamurumuzu 16 parçaya bölüyoruz. Her birini kullanacağımız tepsiden hafifçe büyük açıyoruz. Yağlanmış tepsiye tek tek diziyoruz. Araları yağlamayı unutmuyoruz. Sıralama şöyle 6 yufka+ pazının yarısı + 5 yufka + pazının yarısı + 5 yufka. En son üstünü de yağlayıp fırında nar gibi olana kadar pişiriyoruz.

İsterseniz içine ekşimik ya da peynir de koyabilirsiniz, ama emin olun sade çok daha güzel... (:

11 yorum:

  1. offffffffffffff diyorum hacuuuuu, bu ne güzellik?

    YanıtlaSil
  2. gerçekten çok güzel görünüyor ama yaaa...

    YanıtlaSil
  3. Super gorunuyor... afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  4. Offf hem de elde açma börek pazıyıda çok severim her ikisi birden muhteşem lezzetli olmuştur.Ellerinize sağlık olsun..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir börek nefis görünüyor hele rengine bayıldım..

    YanıtlaSil
  6. Ay harika görünüyor bir gün size gelicem kısçelerimide alıp sırf bu böreklerden tatmaya=)))Bacım senin twitter yahut face hesabın varsa isterim ;))Öpüldüns...

    YanıtlaSil
  7. bir de ben öğrenseydim şu hamur açmayı yaaa :(

    YanıtlaSil
  8. yapanların ellerine yiyenlerin ağzına sağlık diyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ah ah şimdi ne güzel yenirdi :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. ablanın ellerine sağlık canım...
    börek muhteşem görünüyor...
    benim ablam yokki bana yapsın :((

    YanıtlaSil