19 Temmuz 2011 Salı

RAMAZAN AYI İÇİN EV MAKARNASI...

Bizim evde ev makarnası genelde Ramazan ayı yaklaşırken yapılır ve sahurda tüketilir. Bu yıl da kollar sıvandı ve hazırlıklara başlandı. :))
İlk önce 15 yumurta kırılır ve güzelce çırpılır, 1 kilo süt ilave edilir ve yine iyice karıştırılır. Unun ortası açılıp, tuz atılır ve süt-yumurta karışımı ilave edilir ve bolca un atılarak yedirilir. Birden ununu yedirmeye çalışıyoruz, çünkü sonra almıyor. Biraz sert hamur olması lazım. Yarım ya da 1 saat dinlendiriyoruz. Bu hamurdan yaklaşık 30 beze çıkıyor. Her beze normal incelikte, çok kalın olmayacak şekilde açılıyor.

Açtıkça çarşaflara serip kurumasını bekliyoruz.
                      Kuruyan yufkaları şeritler halinde kesiyoruz.
Şeritleri iyice açtırıp çarşaflar üzerinde iyice kurutana kadar yayıyoruz. Makarna yaparken sıcak ve rüzgarlı hava seçmeye dikkat ediyoruzzzzz. :) Sonrasında afiyetle tüketiyoruz. :))

Not: Bu arada makarna yapımı ablamlara ait, ben de minik yeğenimle ilgilendim bu arada... :))

6 yorum:

  1. bende hamurları sen açtın sandım:))
    yiyenlere afiyet olsun , tok tutar...su böreği hanuru gibi duruyor.

    YanıtlaSil
  2. Serra: evet su böreği hamuru gibi, ama daha sert, bu arada yakında su böreği de yayınlıyacağım, ama onun yapımı da ablamlara ait, gerçi ben biraz yardım ettim ama çok az. :) sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bvalla ne güzel görünüyor, yapanın ellerine sağlık.Afiyetler olsun. bu arada tabrik ederim nice güzel yıllara.

    YanıtlaSil
  4. 30 undan sonra: çok teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba bizde de makarna aynen böyle yapılır ve biiz aıştığımız için fazla hazır makarna yiyemeyiz sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. özgen: evet ev yapımı makarna çok daha güzel bence de, sevgiler. :)

    YanıtlaSil