28 Şubat 2019 Perşembe

PİDE MUTLULUĞU... (:

Bir öğrencim var. Babaannesi eski komşumuz. Hala da aynı semtte oturuyoruz. Derslerde İngilizce pratik yaparken, konu yemek olduğunda börek, çörek, hamur işi fanatiği olduğumu çoğu öğrencim bilir. Serde macırlık var, hem de eski Yugoslavya, hamur işleri meşhurdur bizim. Eee böyle olunca her gün yesem bıkmam... :) 


Akşamüstü kapı çaldı. Elinde sıcacık börekle öğrencim kapıda belirdi. Babaannesine yemeğe gelmişler, haberim vardı. Hatta börek yapılacağını biliyordum.  Size de getiririz demişti. Zahmet etmeyin, hiç gerek yok demiştim aslında... :)))
Ama o sıcacık böreğe kim kayıtsız kalabilir ki... :) Hemen tadına bakmayı ihmal etmedim. Harikaydı tek kelimeyle. Ahh şöyle bir börek yapabilsem tamamdır dedim...:)) Bugün de payımıza tatlı sürprizler  düştü. Sebep olana sonsuz şükür...

Ne diyorduk "ona küçük sürprizler yapın."
:)))

26 Şubat 2019 Salı

BAL ÖĞRENCİLER... (:

Leb demeden leblebiyi anlayan, işimi kolaylaştıran, ettikleri laflarla ruhuma dokunan, bana enerji veren, sağ kolum canım öğrenciler... 


Şükür sebepleri. Şükür... 

24 Şubat 2019 Pazar

TATLI TATLI SÜRPRİZLER... :)

Hayat, sürprizlerle güzel sayın okuyucu. İşte son zamanlarda mutluluk sebebi sürprizlerim... :))

 Hiç beklenmedik anda araba aynasında gördüğünüz o şirin not. Gönlü güzel çocuklar, şükür... :)

 Sınıf duvarına iliştirilen bissürü bissürü sevimli not. Çılgın 9-D. Sevmek ve sevilmek, çok şükür... :)

İkram edilen kahvenin sürpriz tebessümü. İçmeye kıyamıyor insan... :)

Uzun süredir istediğim ve sonunda bastırdığım etiketim. Sol beyinli biri olmama rağmen, bir anda karar verip kendime yaptığım sürpriz... :)))

Beklenmedik güzel sürprizlerle dolu bir haftanız olsunnnn. Görüşmek üzere en kısa zamanda... :))


15 Şubat 2019 Cuma

KADIN BEYNİ, ERKEK BEYNİ...

Son bitirdiğim kitap. Yazarı Dr. Serkan Karaismailoğlu. Kendisini ilk defa Gündem Özel programları ile tanıdım. Beyin, kadın erkek ilişkileri ile alakalı konuşmalarında bayağı bir ilgimi çekmişti. Hitabeti, verdiği ilgi çekici bilgiler yazdığı kitapları merak etmeme sebep oldu. 2 tane kitabı var bildiğim kadarıyla. Kadın Beyni Erkek Beyni ve Beyinde Ararken Bağırsakta Buldum...

İki kitabını da toplu kitap aldığımda sipariş ettim. İlki bitti, sıra ikincisinde. Yazarın kendisi Hacettepe Biyoloji mezunu. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Anabilim dalında doktora eğitimini ''beyin cinsiyeti'' üzerine bitirmiş ve aynı kurumda çalışmaya devam ediyor. 

Kitabın konusuna gelirsek, aşağıda tanıtım bülteninden yazıyı bırakıyorum...

Bu kitabı okuduğunuzda beyninizin cinsiyeti hakkında birçok detayı öğreneceksiniz. Kadınlar ve erkekler arasındaki farkları, karşı cinsin sizi kızdıran, güldüren hatta şaşırtan birçok tepkisinin nedenini anlayacaksınız. 

Serkan Karaismailoğlu'nun bilimsel bir o kadar da mizahi anlatımıyla Kadın Beyni Erkek Beyni… 
-Erkekler neden dinlemez? Acaba beyinlerimizin işitmeden sorumlu bölgeleri birbirinden farklı mı?-Kadınlar çok mu konuşur? Kadınlardaki "dır dır" kavramı gerçek midir ve altında yatan sinirbilimsel açıklama nedir?-"Beni hiç anlamıyorsun" sözünü duymayan erkek var mıdır? Peki, kadınlar bu isyanlarında ne kadar haklılar?-Erkekler mi yanılıyor, yoksa kadınları tatmin etmek gerçekten de imkânsız mıdır? -Söz konusu erkeklerin mutluluğu olduğunda kavanoz kapakları neden önem kazanır?-Hayatın renklerini aynı şekilde mi görüyoruz? Yani dore ve lamenin aslında birer renk olduğunu bilen kaç erkek var?-Kadınlar özel günleri asla unutmazken erkekler nasıl bu kadar kolay unuturlar?-Bir insanın sadece parmaklarına bakarak beyni hakkında nasıl bilgi sahibi olabilirsiniz?(Tanıtım Bülteninden)


Bu arada kitaba yakın TEdx konuşması için TIK TIK


Son olarak bu tarz konulara ilginiz varsa, kitabı kesinlikle okumalısınız, yazarın dili gayet anlaşılır ve eğlenceli. Okumaya değer diyor ve sizlere güzel bir haftasonu diliyorum... :)

13 Şubat 2019 Çarşamba

PAYETLİ EŞOFMAN TAKIM...:)

Son ürünüm ile selamlaarrr hepinize... :)
Geçen yıl gittiğim Otantik Giyim kursundan sonra, bendenize düz modeller çok sade gelmeye başladı. Bu sene payetli, pullu ürünler de moda olunca biraz tarzım değişti sanırım... :))
Son zamanlarda eşofman tarzı rahat kıyafetler dikmeye başladım. Bu takım da onlardan biri... :)

Bu tarz ürünler haliyle sade modellerden daha fazla vakit alıyor. Kolaylık olması açısından ön temel beden kalıbımızı, bir kağıda ya da gazeteye tekrar çıkartıyoruz. Sonrasında istediğiniz şekilde keserek modeller türetebiliyorsunuz.
Gri penye kumaşı 3 tl' ye pazarda buldum. Bu aralar kumaşlar bayağı pahalı. Ama yine de uygun fiyata kumaş bulabiliyorsunuz. Şöyle takımlar indirimde bile en az 100 tl fiyata satılıyor. Kıyaslayacak olursak dikiş dikmek hem kafayı dağıtıyor, hem de bütçenizden çok paranız çıkmamış oluyor. 

Diğer dikiş cicilerinde buluşmak üzere esen kalın... :)

9 Şubat 2019 Cumartesi

PELUŞ KABANIM... :)

Selammm herkese... :) 
Taze taze geçen hafta diktiğim peluş kabanımı beğeninize sunuyorum. 

 
Kumaşı geçen haftalarda Çarşamba pazarından almıştım. Daha önce kullandığım düşük kol kalıbı kullandım. Sayın hocam ilik açtırmak ya da zımba için kumaşın çok uygun olmadığını söyleyince, pazarda düğme ve çıt çıt arayışına çıktım. Tam kumaşın aynı rengi çıt çıt buldum... :)) 
Düğme için oralarda bir dükkan var, yaşlı bir amca ve teyze ilgileniyor. Bir de oraya bakayım derken, tam da istediğim renk ve özellikte düğmeler buldum. Seksenlerin modası... :)) Çıt çıtları içerden dikince, düğmeler sadece aksesuar amaçlı oldu. Sonunda gayet içime sinen bir parça oldu.

Umarım sizler de beğenmişsinizdir... :) 
Hepinize güzel bir hafta, ay, hatta yıllar dilerim. :)))

8 Şubat 2019 Cuma

HABERLER, HABERLER... :))

 Evet sevgili okuyucu bir ''son zamanlar postu'' ile karşınızdayım. 2. dönem tüm hızıyla başladı. Tatil güzeldi, iyi gidiyordu, ilk önce okula gitmek zor geldi doğal olarak, ama içine girince alışıyor insan... :))

Sevgili öğrencilerimle ilk dönemin sonunda güzel bir işbirliği içinde hazırladığımız yabancı diller panomuz. Ben keyifle, öğrencilerim özveriyle çalıştılar. Güzel bir çalışma çıktı ortaya... :)

Tatilin ilk günü gelen misafirlerimiz için hazırlık yaparken, düşüncesizce yapılan bir hareket sonucu parmağımda oluşan şekil. O kadar canım acıdı ki, şu küçücük yanık için saniye hızıyla acile gitmeyi bile düşündüm, sonra acil müdahele ile acımı dindirmeye çalıştık. Yanığım bile kalp kalp... :)))

Kursta bir ablamızın diktiği pazen yelek. Seviyorum bu tarz çalışmaları. Ben de geçen yıl pazen elbise dikmiştim. Görmek isteyenler... TIK TIK

Evde tatlı istediğimizde yaptığımız ''Maçka Ayağı'' tatlımız. Yöresel ve değişik bir tatlıdır. Tarif blogda mevcut. TIK TIK. 

Uzunnnn bir ders+nöbet+kurul toplantısı günü sonrası arabaya binerken gözüme takılan not... :))
''Ona küçük sürprizler yapın'' demiş ünlü şair... :)))

Şimdilik ben kaçar sayın okuyucu, belki yarın yoğun bir gündür... :)))
Hepinize güzel bir haftasonu diliyorum... :)

2 Şubat 2019 Cumartesi

BİR MİMDİR... :))

Uzuuuuuun bir aradan sonra mim cevaplıyorum. Blogların ilk yılları ne modaydı mimler. Herkes birbirine yollar, cevaplardı. Dün 2 blog arkadaşımdan birden mim geldi.  Ruşyena ve Sade ve Derin aynı anda yollayınca cevaplamak şart oldu... :)

İşte sorular ve cevaplarım:
Hangisini tercih edersin? Uçabilme yeteneğinin olmasını mı yoksa su altında da nefes alabilmeyi mi? Neden?
Ben uçmayı tercih ederdim, su altı beni biraz ürkütüyor açıkçası... :))
Hangisini tercih edersin? Sonsuza dek etrafının kitaplarla çevrili olmasını mı yoksa evcil hayvanlarla mı? Neden?
Ben kitap alayım. Hayvanlara çok dokunamam ben... :)
Hangisini tercih edersin? Büyük ellere sahip olmayı mı yoksa büyük ayaklar mı? Neden?
Valla bu soruya çok anlam veremedim, ikisi de değil, zaten minyon bir tipim, ikisi de fazla dururdu bende... :))
Hangisini tercih edersin? Geriye kalan hayatının tamamında çay içmeyi mi yoksa kahve içmeyi mi? Neden?
Kahve alışkanlığı bende son zamanlarda oluşsa da içmeyi seviyorum. Ama kahve yanında çikolata vs. ile içiliyor. Çay her şeye daha çok yakışıyor, o yüzden benim tercihim çaydan yana... :)
Hangisini tercih edersin? Pilav üstü kuru mu yoksa köfte patates mi? Neden?
Ben pilava bayılırım, kuru fasülyede fena olmaz yanında. Neticede bu ikili her daim revaçta... :)
Hangisini tercih edersin? Sınırsız döner mi yoksa sınırsız kokoreç mi? Neden?
Hayatımda bir kere kokoreç yedim, onda da çok fazla beğenmedim doğrusu. Olsa da olur olmasa da. Yediğim yer çok başarılı değildi belki de bilemiyorum. Her halükarda ben bir dönerciyim, yanında da pilav ohhh misss... :)
Hangisini tercih edersin? Ölüm saatini bilmeyi mi yoksa nasıl öleceğini bilmeyi mi? (Ölüm tarihini ve ölüm şeklini değiştiremiyorsun.) Neden?
İkisini de bilmek istemem. İşin sırrı orada zaten... :)
Hangisini tercih edersin? 500 yıl gelecekte yaşamayı mı yoksa 500 yıl geçmişte yaşamayı mı? Neden?
Ben geçmişi tercih ederim, şu dönem fazla gelmeye başladı bana. Seksenler dizisine sarmış durumdayım bu ara. Tamamen geçmiş... :)
Hangisini tercih edersin? Her yıl yenilenen tek seferlik uluslararası bir uçuş bileti mi yoksa yurt içinde geçerli sınırsız uçak bileti mi? Neden?
Hımmm, bilemedim. Bir kez olsun o da yurt dışı diyeyim. Hadi bakalım... :))
Hangisini tercih edersin? daha çok dinlemeyi mi daha çok konuşmayı mı? Neden?
Genelde iyi bir dinleyici olduğum söylenir. Hiç tanımadığım birileri bile, bir bakmışım bana bir şeylerini anlatır. Benim gibi bir dinleyici olacaksa konuşmayı da tercih ederim, neden olmasın yani... :))
10 kişiyi mimlemem mi gerekiyormuş. Ama ben seçmeyim, isteyen cevaplasın. Hepinize güzel bir hafta sonu diliyorum... :)