12 Temmuz 2012 Perşembe

MİNT YEŞİLİ MAKSİ ETEĞİM DİKİM AŞAMALARIYLA... :)

Profesyonel dikiş dikenler ''amaaaannnn canımmm, ne var maksi etek dikmeye'' diye düşünebilirler... :)  Ama yeni başlayanlar için bu kolay eteği dikmek bile büyük mutluluktur. Gerçi ben çok acemi değilim, ama ilk acemilik günlerimi hatırlayarak bu eteği ayrıntılı anlatmak istiyorum. Özellikle bu anlatım Nurbetül arkadaşım için gelsin, söz vermiştim çünkü kendisine... :)

Ben bu sefer kemer kısmını ayrı çalıştım. Normalde direk kemeri kıvırıp lastik takıyordum, ama büzgüleri ayarlamak biraz zor oluyordu. 

İlk önce kumaşımızı iki kenardan dikiyoruz. Boyunu kendi boyumuza göre ayarlıyoruz, muhakkak memnun kaldığınız bir etek boyunuz vardır. Ben bu sefer pile yapmak istedim, kemeri takmadan pileleri kemer ölçüsüyle aynı olacak şekilde ayarlamaya çalıştım. Mesela beliniz 60, ama kalçanız 90. Kemeri mecburen kalçadan geçecek ende yapmalısınız. Bu pileleri de bu kalça ölçüsüne göre ayarlamalısınız.
Bu arada ben enini 1 metre çalıştım, yani toplamda 2 metre olmuş oluyor eteğimizin eni. Ama biraz fazla oldu sanki, gerçi kötü durmuyor. Siz kendi isteğinize göre enini ayarlayabilirsiniz.

Pileleri ayarlayıp, ayrı kemerimizi birleştiriyoruz. Hemen ardından bir boşluk ayarlayıp lastiğimizi geçiriyoruz.  Dediğim gibi böyle çalışmak daha güzel gösteriyor maksi eteğimizi... Yani kemeri ayrı takmak... :)

İşteeeee bu da dün aldığım kumaşla şimdilik yaptığım kombin... :)) Diker dikmez paylaşırım inşallah bluzumu, salaş kısa kollu basit bir bluz dikmeyi planlıyorum... :)) 

Evetttt bugün aldığım dikiş dergimmmm. İçerisinde bir sürü yazlık bluz, elbise modelleri görünce aldım ve yukarıdaki kumaşı burdaki modellerden biriyle değerlendirmeyi düşünüyorum. Bakalım nasıl olacak... :))

İnşallah bu postla sizlere bir faydam olmuştur kızlar, en güzel paylaşımlarda buluşmak üzere, sevgiler... :))

28 yorum:

  1. Epeydir takip ediyorum sizi ganimetlerinizede dikişinizede Maşallahh diyorum dikiş makinası alıp birşeyler yapmayı epeydir düşünüyorum sanırım sizden birşeyler kapabilirim bu konuda :) Sessiz izlemek yerine bende bir blog açayım dedim sizide beklerim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çok iyi yapmışsınız, hemen uğruyorummmm... :)

      Sil
  2. Sen bi tanesiiiiin! :))) <3 Çok teşekkür ederim abla. böyle anlatılınca anlayabiliyorum, kafamda canlandırabiliyorum nasıl olduğunu. Senden aldığım bu ilham ve bilgilerle ilk etek dikim deneyimimle en kısa zamanda bloğumda olurum inşallah :D
    Çok tişikkür ederim..
    Bu arada eteğin rengi çık tıtlı :) Bluz için kumaşın rengi ile güzel olmuşlar. Biliyosun sen bu işi yeaaa :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim sen de bitanesin, inşallah bir faydam olmuştur. lütfen dikme aşamasında bir sorun olursa çekinmeden sor, hazırım yardıma şekerim... :) ilk eteğini sabırsızlıkla bekliyorummmm... :)

      Sil
  3. Selamlar. Ben de daha önceki gün aldım burdamı. Ama benim beğendiğim bluzlar büyük bedende. 44 beden diksem bol mu gelir diye düşünüyorum. Yine de evdeki kumaşlarımla bi deneyeceğim. Olursa bundan sonra 44e de bakarım diye düşünüyorum. Gerçi bir modelin 44ü iyi gelse, başka modelinki bol gelebiliyor. Kumaş cinsiyle de çok ilgili bir durum bu. Rengin çok güzelmiş. Güle güle giy.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle mi, bunun kumaşa bağlı olacağı hiç aklıma gelmezdi açıkçası... :)

      Sil
  4. Bence farklı modeller de dikebilecek kadar biliyorsunuz dikişi:)
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler zeynebim, sağolasın... :)

      Sil
  5. ooo elin yatkın demek dikişe...
    renkler harika...
    taz yazı anımsatıyor...
    çok süper çoook...
    yakışır arkadaşıma...
    ellerine sağlık canım...
    bitöiş hallerini bekliyorum...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bitince inşallah yayınlayacağım şirinem, sevgiler... :)

      Sil
  6. eminim o da çok başarılı bir çalışma olacaktır datlum

    YanıtlaSil
  7. canım eteğin çok guzel olmuş renginede bayıldım..bluzununde çok güzel olucağına eminim..iyi günlerde giy canım:))

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş,rengi de harika:)Güle güle giyin.Bende dikeyim deyip duruyorum,heveslendim:))Bluzu da başaracağın eteğin dikişinden belli,ellerine sağlık.Sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  9. renkler çok güzel uymuş sana da çok yakışacaktır eminim güle güle kullan..sanırım sizde sakarya da ki çarşamba pazarından aldınız :)) başka yerde de bu pazarlardan var mıdır acaba :!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sakaryadaki... :)) eminim benzerler vardır başka yerlerde de... :)

      Sil
  10. ya çok güzell ( : bir an önce tamamlamanızı diliyorum kolay gelsin ( : sabırsızlıkla bekliycem. bloguma beklerim http://pespembemutkuluk.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. Mint yeşil benimde çok sevdiğim bir renk
    eteğinizi güle güle giy
    bluz renk ve çiçekleride harika üstten işlevsiz bir fermuar kol üstleri apolet birit ve kemerle güzel bir model olabilir tabi senin kafanda güzel bir model de vardır baktığım postlarında kumaş renklerin ve modellerin uyumu gösteriyor..

    YanıtlaSil
  12. rengi çok güzelmiş, bi kerem!

    YanıtlaSil
  13. Nice pictures. you are looking so gorgeous:) can we follow each other?

    YanıtlaSil
  14. Ben bile anladım,çok güzel olmuş.Renk zaten bu yılın favorisi.Güzel günlerde giyin.

    YanıtlaSil