16 Kasım 2014 Pazar

SONUNDA TRİLEÇE... (:

Sonunda çok merak ettiğim Triliçe tarifini denedim. Hem de bugünkü günüm için. Her zaman denemeden risk alıp yapıyorum.  Sonuç mükemmel. Herkes çok beğendi. Denemeyen özellikle özel misafirlerine yapsınlar... :)

Evet gelelim tarife;
5 yumurtanın sarısı ve akını ayırıyoruz. Akları 10 kaşık şekerle köpürene kadar mikserle çırpıyoruz. Sarıları da ekliyoruz biraz daha çırpıyoruz. 3/4 bardak sıvıyağ da ekleyip çırpıyoruz. Sonra sırayla 5 kaşık irmik, 10 kaşık un, 1 vanilya, 1 kabartma tozu ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz. Yağlanmış tepsiye döküyor ve bizim davul fırın olduğu için 200 derecede 30 dk pişiriyoruz. ( normalde 175 derecede 35-40 dk deniliyor.)
 Kek pişip ılınıyor. Biz kekten önce aşağıdaki karışımı hazırlayıp dolapta bekletiyoruz.
 4 bardak süt ( ben 2 bardak inek sütü,  2 bardak keçi sütü kullandım. Orijinal tarifte manda sütü de kullanılıyormuş. Tri ismi burdan geliyor sanırım... (:  ) , 1 paket 200 ml krema, 4 kaşık şeker,  2 kaşık süt tozu mikserle çırpıyoruz, ateşte pişirmek yok... :)

Ilınan keke soğuyan sosu döküp dolapa koyuyoruz. Ama öncesinde dilimlemeyi ve bolca kürdanla delmeyi unutmuyoruz. Servisten bir iki saat önce karamel sosla ( ben hazır sos kullandım) süsleyip dolaba kaldırıyoruz.

Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun... (:

4 yorum:

  1. benimde denenecekler listesinde en başta.muhakkak deneyecegim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle deneyin derim, çok teşekkürler...:)

      Sil