13 Eylül 2020 Pazar

KABAKLI SÜTLAÇ

 Evettt uzun bir aradan sonra merhabalar hepinize. Çoktandır yoktum, pandemi düzenimizi değiştirdi haliyle. Buraları özlemekle birlikte yazmaya fırsat bulamadım. Ama bir başlangıç yapalım inşallah... :))

Çocukluğumun lezzetlerinden. Herkese hitap etmeyebilir. Biz babam için yaptık, o çok sever. Tarif ise şöyle; öncelikle yarım kilo kabağı biraz traşlayıp rendeliyoruz. Yarım bardak suyla, suyu bitene kadar yumuşatıyoruz. Sonra yarım bardak sütten biraz ayırıp, kalan süte kabakları ekleyip ocakta 10 dk kaynatıyoruz. Sonra ayırdığımız süte 2 silme kaşık nişasta atıp sütlü kabağa ekliyoruz, 1 paket vanilyayı da ekliyoruz. En son içine yarım bardak şekeri katıp hızlıca karıştırıyoruz. ( şeker katınca kesilme durumları oluyormuş, biz yaşamadık). Fokurdayınca kapatıp kaplara servis ediyoruz. 

Deneyenlere şimdiden afiyet olsun.

8 yorum:

  1. incir uyutması gibi bir tatlı sanki. elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benziyor bence de. Çok teşekkürler...

      Sil
  2. waow looks delicious. God bless your hands. 🙊 whhheere have youu beeenn?? ı misss you soooo muchh ☹️ ı always want to see you here :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. You are right so much. I have neglected my blog. But since now I will write more. Thank you very much honeyyy... 😊

      Sil
  3. sütlaç da kabak da çok severim ama bunu bilmiyodum, yaparım bunu saool, benim de aklıma incir uyutması geldi, onu da hiç evde yapmadım, belki onun tarifini de verirsin bi ara. heey iyisin de miii, annatsana kısaca son aylarınııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. incir uyutması hiç denemedim açıkçası, ama yemiştim. Senin için denerim bir gün neden olmasın.
      Bu arada iyiyim çok şükür, pandemi süreci eğitimci olunca evde geçti daha çok. Uzaktan eğitim yaptım genelde. Şimdi de öyle devam, ama yüzyüze eğitimi çok arıyorum. Hayırlısı bakalım.

      Sil
  4. Daha önce ne duydum ne gördüm. Bana çok farklı geldi. Bir gün denemek isterim. Seveceğimi düşünüyorum. Bu aralar sekerli hic bir sey yememeye çalışıyorum ama denediğimde sonucu yazarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam arkadaşım, bakalım beğenecek misin... :)

      Sil