23 Mayıs 2016 Pazartesi

ÇANAKKALE ŞEHİTLİKLERİ GEZİSİ- 2

Bir kaç gün önce Çanakkale gezimizin ilk postunu paylaşmıştım. Merak edenler için TIK TIK

İşte gelelim gezimizin ikinci kısmına. Sabah uyanır uyanmaz otelde kahvaltımızı yaptık ve yola koyulduk. İlk adres Eceabat istikametiydi. Feribota binerken, otobüsümüze bir poşet meşhur Eceabat simidi yollandı. Öğrencilerimizden birinin dayısı oradaymış, bize jest yapmış.

Eğer bir gün yolunuz Eceabat'a düşerse sakın bu simitten yemeyi ihmal etmeyin, zira simit yemiş sayılmazsınız.... :)

Eceabattan Şehitliklere doğru ilerlerken bize eşlik edecek Rehberimizi de otobüsümüze aldık ve duygu yüklü, tarihi gezimiz bir taraftan da başlamış oldu. İlk durağımız 57. Alay idi. Buram buram tarih kokusunu içimize çekerek oraları anlamaya, dinlemeye başladık.

Pazar günü olması nedeniyle hayli kalabalıktı, ama rahatsız edici boyutta değildi. Rehberimiz buraları ziyaret için en ideal günlerin Salı, Çarşamba ve Perşembe olduğunu belirtti, aklınızda bulunsun.

Diğer istikamet Conk bayırı idi. Manzara müthişti, ama manzaraya karşı içimizde oluşan karışık duygular oluşması gerekendi sanırım. Rehberimizin anlatımlarıyla gerek duygulandık, gerek orada canını vermiş binlerce vatan evladına karşı minnet duyduk. Allah hepsinin mekanını Cennet eylesin...

Çanakkale Anıtı, her adım solumaya değer gidilmesi gereken ilk yerlerden...

Bilinçli bir grupla gittiğimiz için bu geziden daha da keyif aldık, hatta Rehberimiz de memnuniyetini dile getirdi. Zira oraya gelip anlatılanlarla dalga geçen çok fazla gencin olduğunu duyunca, öğrencilerimizle bir kez daha gurur duyduk.

Zira '' Gezimiz burada sona erdi'' diyen Rehberimize '' Hayır bitmesin'' diyen öğrencilerimiz vardı.

Son durağımız Şahindere Şehitliği idi. Diğer tüm yerlerde mezarlar sembolik, sadece burada gerçek mezarlar var. Allah rahmet eylesin...

Buradaki Şehitlikte sadece bir mezarda isim yazıyor. O da şehit düşen oğlunu bulan baba, en azından mezarı belli olsun diye alıp getiriyor. Duygulanılan yoğun anlardan...

Eğer olur da yolunuz buralara düşmediyse, kesinlikle bir yolunu bulun ve gelin. Özellikle bir Rehber eşliğinde buraları soluyun. Vatan toprakları için canını ortaya koymuş binlerce evlattan Allah razı olsun, Allah rahmet eylesin.