12 Temmuz 2010 Pazartesi

KABAKLI ve SÜTLÜ MACIR BÖREĞİ



Pazar günü evde yapılan böreği sizinle paylaşmak istedim. Geçtim pc’ nin başına. İşte size tarifi.


Kabaklı ve Sütlü Macır Böreği Hamuru için;
5 bardak un
tuz, su


Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur tutulur. Kıvama gelmesi için 15 dk bekletilir.
Diğer taraftan hamur 2 eşit parçaya ayrılır ve avuç içi büyüklüğünde bezeler yapılır. Bunlar merdane yardımıyla biraz büyütülür. Açılan bezeler üstüste konulup alt ve üst hamur oluşturulur. Hamurlar üst üste yerleştirilirken araları yağlanır. Şimdi sırada iç harcı hazırlamak var.


İç harcı için;
6-7 adet yeşil kabak(rendeleniyor)
3 bardak süt
2 yumurta
Tuz
Karabiber


Hazırlanan alt ve üst hamurdan biri, tepsi büyüklüğünde açılıp yağlanan tepsiye yerleştirilir. Sonra iç harcımız hamura konur ve diğer hamur da tepsi büyüklüğünden biraz fazla açılarak tepsiye yerleştirilir. Dışarı sarkan parçalar içe doğru alınır ve bükülür. Bu arada iç karışım biraz sulu olduğu için dışarı taşar, ama telaş yapmamak gerekir, buralar da her halükarda pişiyor fırında. Sonuçta nar gibi kızarmış bir börek. Yapmayı düşünenler olursa şimdiden kolay gelsin ve afiyet olsun...


Not: Aslında böreğin yapım aşamasını da fotoğraflayıp yayınlamak isterdim ama, nar gibi olmuş böreği görünce sonradan bloğa koymak aklıma geldi. Amatör bir blog sahibi olarak beni mazur görün. Ayrıca çekimler biraz amatörce, zamanla bunu da aşacağıma inanıyorum. Hepinize sevgiler...

16 yorum:

  1. Bence gayet hoş ve lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.El açması böreklerin yerini hiçbirşey tutmaz

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, kesinlikle el açması börekler çok daha farklı ve lezzetli oluyor hazırlara göre. Bir Yugoslavya macırı olarak şanslıyım sanırım...

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık..benimde annemin dedeleri selanik göçmeni...rahmetli ananem sık sık tatlı kabak böreği yapardı,bayılırdım ona :)

    YanıtlaSil
  4. Evet o börek bizde de yapılır, gayet lezzetli olur. Herkes bayılır... :)

    YanıtlaSil
  5. bu boregı bıldıgınızwe gore trakyalı balkanlı olmnız gerekır bende k elılıyım bu arada yenı takıpcınızım

    YanıtlaSil
  6. Biz Yugoslavya göçmeniyiz, annem babam orada doğmuş, sonra Türkiye' ye göç etmişler zaruri sebebplerden dolayı. Memnun oldum bloğumu takip etmenize...

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Hımmm
    nefis görünüyor ellerine sağlık........

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim Yıldız... :)

    YanıtlaSil
  10. vallahi dedim ,bu kenarlar bizlere ait hamurda 15 dakıka bekletti kabakta girdi işin içine ,herhalde macirlerle yaşıyorlar dedim ,ki boşuna degil kan çekmiş

    YanıtlaSil
  11. dikişdersi: evet macırız biz, kan çeker haliyle. :)

    YanıtlaSil
  12. Ah rahmetli babannem. Sırf benim için yapardı bu böreği çok sevdiğim için.

    YanıtlaSil
  13. En Sevdiğim borektir bizm oraların meşhur börekleri pırasa kabak

    YanıtlaSil