13 Aralık 2010 Pazartesi

ATIŞTIRMALIK POĞAÇA...

 Size de öyle olur mu bilmiyorum, bazen içiniz kıyılır ve evde bir şey olsa da yesem dersiniz. İşte bu tarz durumlar için bizim evde yapılan bir poğaça. Malzemeleri her evde bulunacak cinsten ve yapılışı da gayet basit....

İlk önce 1 bardak ılık süte, 2 çorba kaşığı kuru maya ve 2 çorba kaşığı şeker eklenir. Ilık bir yerde mayanın kabarması beklenir. Biz kalorifer üstüne koyduk... :)))

Sonra 3 nescafe bardağı un alınır. Unun ortası açılır, buraya kabarmış olan üstteki karışım, 1 şişe soda, 1 su bardağından bir parmak eksik sıvıyağ, 1 tatlı kaşığı tuz ilave edilerek hamur tutulur. Bu hamur ılık bir yerde, 1 saate yakın mayalanması için bekletilir.

Diğer bir yanda iç malzeme hazırlanır. Biz bir miktar ekşimik, biraz rendelenmiş kaşar peyniri ve dereotu kullandık. Sonra mayalanmış hamur ufak bezelere ayrılıp, içleri yukarıdaki karışımla doldurularak poğaçalar hazırlanır. Biraz da tepsi mayası için bekletilir. Biz yarım saate yakın bekledik. Vaktiniz yoksa daha az da bekleyebilirsiniz.

Bekletilen poğaçaların üstüne yumurta sarısı sürülür, ardından susam serpilir ve fırına yollanırrrrrr.... :)))



İşte poğaçalarımızın son durumu, denemek isteyenlere şimdiden kolay gelsin, hayırlı ve çok çok güzel bir hafta diliyorummmmmm... :)))

30 yorum:

  1. eline sağlık canım bayılırım poğaçaya. annemim poğaçalarını özledim :(

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor ellerine saglık dereotlu pogcaya bayılırım :)

    YanıtlaSil
  3. ayyy ne güzel o tepsiyi alıp kaçsam ben.nefis olmuş.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. harika! hemen denenecekler listesine

    YanıtlaSil
  5. Hımm enfes görünüyor olsa da yesem şimdi:)Mutlu haftalar.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzelde kızarmışlar öyleee..

    YanıtlaSil
  7. en sevdiğim şeydir poğaça. poğaça ve kek .olsada yesek .bu bloglardan yaptığımız şeyleri ikram edebilsek ne güzel olurdu .

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık, enfes görünüyor, olsa da yesek şimdi:))

    YanıtlaSil
  9. ellerine saglik canim..cok nefiss görünüyorlar.. sicacik sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar bloğunu izlemeye aldım yine geleceğim, Güzel yorumlarda görüşmek üzere sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba; poğaçalar çok lezzetli görünüyor,ellerine sağlık, bıraktığın güzel yoruma gönülden teşekkürlerrrr...sevgilerrrrr....

    YanıtlaSil
  12. offf ellerine sğalık ne güzel kabarmışlar :)

    YanıtlaSil
  13. Çok lezzetli oldukları belli oluyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. bayılırım ben bunlara,üçer beşer yerim sonra da kendimi kötü hissederim.amannn olsun ertesi gün okuldan eve yürürüm eritirim dimi diyerek te kendimi rahatlatırım:))eline sağlık,enfes görünüyorlar,ayrıca yapılışı da pratik:)

    YanıtlaSil
  15. ben poaçayı çok severim.yanında birde çay oh ne güzel.Görüntü olarakta çok güzel.Elinize sağlık:):):)

    YanıtlaSil
  16. geçmiş olsun dileklerin için teşekkür ederim canım puğaçalar çok lezetli görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. arkadaşlar güzel yorumlarınız için teşekkürler, keşke burdan uzatabilseydim hepinize, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  18. hakikaten ortalık da ben de görsem bunları aç değilsem bile hüpletirim - tehlikeli pırıl pırıl poğacalar!! mis gibidir ev poğacası misss...

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık canım.çok güzel olmuş..çayla pogaca harika gidiyo sabahleyin..sewgiler

    YanıtlaSil
  20. canım ellerine sağlık bahsettiğin durum hepimiz için geçerli bazen kazınıyor midelerimiz..
    poğaçaların tıpkı annemin ketelerine benzemiş müthişler:)

    YanıtlaSil
  21. ay canım ellerine sağlık ..bazen banada olurdu öyle içim kazınırdı özelliklede gece yarıları pc başındayken sonra bir baktım epey kazınmış içim 80,5 kilo olmuşum hahhahaha sonra bıraktım bu işleri dietteyimmm...ama bunları yemem değil benimkisi öyle bir diet herşeyden yiyorum az az=)bunu da denicem mutlaka=)

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık arkadaşım, tepside görüntüde harika olmuş.

    YanıtlaSil
  23. Harika olmuş, puf puf. Sıcacık çayın yanına ne güzel gider. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Off çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  25. nefis olmuş ,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  26. Teşekkürler arkadaşlar, hepiniz eminim daha da güzellerini yapıyorsunuzdur. :)

    YanıtlaSil
  27. HAcum ni yaptın sen yeeaa! Ben mim için bakmaya geldim varya direk bu başlığına girdim.
    Ay kocaman tepside poğaça vaaarrr, hepsini yidin mi doğru de :D bitirdiniz mi. Yaw bi kaç lokma benim yerime ye mübarek :D
    Enfes görünüyooorr!
    Ellerine sağlık, afiyet şifa olsunnn.

    YanıtlaSil
  28. umutfak: ay bak utandım şimdi, topu topu 3-4 tane yemişimdir yaww, dizme boğazıma.. :)
    Eminim sen daha güzellerini yaparsın, gördüğümüz üzre blokunuzda. :) sevgiler pikaçuuuu. :)

    YanıtlaSil
  29. ellerine saglık.
    ne güzel kızarmıslar ya.

    YanıtlaSil
  30. teşekkürler kova kadınıyım ben, sevgiyle kalın. :)

    YanıtlaSil