6 Kasım 2011 Pazar

HAYIRLI BAYRAMLAR... :)

Evett tatlılar yapıldı, bayramlıklar alındı, evler temizlendi, eller öpüldü ve öptürüldü ve bir bayram daha geldi. :))

Yapım aşamalarının % 90' ı ablama, % 10 ' u bana ait olan bayram tatlımız. % 100 u bana ait olursa eğer ben artık büyümüş olacağım... :))

Tarife gelince şöyle; 1 yumurta, 1 çay bardağı sıvıyağ, 1 çay bardağı süt, 1 çay bardağı yoğurt, 1 çorba kaşığı sirke, 1/2 paket kabartma tozu, 1 çimdik tuz, aldığı kadar un. Bunlarla kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edilir. En az 1 saat bekletilir. 11 bezeye ayrılır ve bir süre daha böyle bekletilir. Bu bezeler nişasta yardımıyla teker teker açılır. Daha sonra açılan hamura ceviz dökülür, oklavaya sarılıp büzüştürülür ve istediğiniz ölçülerde kesilir.
Kesilen tüm tatlılar tepsiye yerleştirilir ve eritilen 150 gr. tereyağı üzerlerine gezdirilir.

 
Şerbeti için; 4 su bardağı şeker, 3 su bardağı su kaynatılır, biraz limon damlatılır. Tatlımız sıcak, şerbetimiz ne sıcak ne soğuk iken üzerine yayılır. En az 24 saat geçtikten sonra tatlımız daha güzel oluyor.

Hayır kapılarının sonuna kadar açık, kaza ve belaların bertaraf olduğu Kurban Bayramının, yaşadığınız tüm sorunları alıp götürmesi dileğiyle. Hayırlı bayramlar...



12 yorum:

  1. Ablanla yaptığınız bu enfes tatlı kadar güzel bir bayram diliyorum canım..

    YanıtlaSil
  2. süper görünüyor.. ellerinize sağlık. sevdiklerinizle birlikte mutlu bayramlar....

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkürler arkadaşlar, hayırlı bayramlar...

    YanıtlaSil
  4. Coook güzel gorunuyor çiir çitir ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. mutfaktan mis kokular: çok teşekkürler, iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  6. ellerinizee sağlık bacım ,harika görünüyor.
    bu arada geçte olsa bayramını tebrik ediyorum,sevgiler

    YanıtlaSil
  7. 39 undan sonra: sağol mirim, hayırlı bayramlar olmuştur umarım.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık... ben de bu bayram sarığı burma yapacağım. tariflerimiz birbirine çok yakıntek fark benim tarifimde 1 su bardağı süt var yoğurt yok, senindinde süt yoğurt yarı yarıya... fotoğrafı görünce ben de sizin tarifi denemeye karar verdim ;)
    iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa çok sevindim, inşallah çok güzel olur... iyi bayramlar...

      Sil
  9. Tarif için teşekkürler...
    Bayramda yaptım ve çok beğenildi ;)
    Sevgiyle kalın...
    http://fincanteyze.blogspot.com/2012/08/sarg-burma-burma-baklava-bayram-tatllar.html

    YanıtlaSil