26 Şubat 2012 Pazar

KIBRIS TATLISI...

Haftasonu yaptığım tatlıyı sizlerle paylaşayım blogcanlarım.. :) Aslında bir kere yapmıştım ama paylaşmak nasip olmadı. Bir blogdan almıştım, link vermek isterdim, ama maalesef hatırlamıyorum.

Önce 2 bardak su ve 1.5 bardak şeker ile şerbet hazırlıyor, soğumaya bırakıyoruz. Diğer yandan 3 yumurta, 1/2 su bardağı şeker ile iyice çırpılr. Sonra 1/2 su bardağı sıvıyağ, 1 s.b galeta unu, 1 s.b kırılmış ceviz, 1 s.b hindistan cevizi, 1 paket kabartma tozu ile bir hamur elde edilir. Ama katı bir hamur oluyor, ben ekstra 2-3 kaşık süt ekledim. Hamarat ben... :) Hamurumuz pişince sıcakken, soğuk şerbeti üstüne döküyoruzz...

Kreması için 1 litre süt, 1 s.b nişasta, 1/2 s.b şeker, 1 paket vanilya kullanıyoruz. Muhallebi kıvamında pişirip, sonra 1 paket krem şanti ekliyip 5 dk. çırpıyoruz. Sonra soğuyan kekin üstüne döküyoruz. Hindistan cevizi ya da normal ceviz ile servis yapıyoruz. Güzel bir tatlı, tavsiye olunur...:)

Hepinize güzel bir hafta diliyorummmmmmm... :) 

9 yorum:

  1. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM...SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. denemek isterim.ellerine sağlık.afiyet şeker olsun...

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler şekerler, iyi geceler... :)

    YanıtlaSil
  4. değişikmiş merak ettim ama ben bu ara kilo alıyorum olmazki :)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. değişik bir tarif, denemek gerek. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Günaydın, ilk kez görüyorum, çok ilginçmiş. Sayenizde yeni bir şey daha öğrendim. İyi haftalar, sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. şekerler evet değişik, hoş bir tarif, denemenizi tavsiye ederim. çok teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil