7 Şubat 2012 Salı

KÜLDE MISIR... :)

Çocukluğumun hatıralarındandır külde mısır, tatilllerde ananeme kalmaya gitttiğimizde mevsim kışsa, yanan kuzinenin üstünde pişirilirdi külde mısır. Tabak tabak alır anında tüketirdik. O tadı asla unutamam, toplu olunca daha da güzel olurdu yaa.. :) Offff özleniyor bazen o günlerrr... :)

Geçenlerde pazarda satıldığını duymamızla, babama almasını tembihlememiz bir oldu. :))) Burda köylü pazarı var, kadınlar yapıp getiriyorlarmış. Torbası 3 tl imiş. Şu sokaklarda satılan mısırlar var ya, onlara on basar... :)))

Aranızda külde mısır duyanlar var mı???

26 yorum:

  1. 10 değil 100 basar,evet yaaa çocukluğumuzda kışın sobaların üzerinde illaki olurdu,şimdi nerde yıllar var yemeyel malesef :(

    YanıtlaSil
  2. hiç duymadım gülüm.
    merak ettim açıkcası..
    afiyet bal olsun canım..
    sevgiler..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yapabiliyorum.Daha bu gece pisirdik ve yedik.Bütün evi misler gibi mısır kokusu sardı...İsteyene yapabilirim.

      http://www.facebook.com/BirHayalCiftligi

      Sil
  3. Bende hiç duymadım ve merak ettim..

    YanıtlaSil
  4. ilk kez duydum gördüm.tatmak lazım.

    YanıtlaSil
  5. ben de severim ..benim de annem yapardı...karadenizliler daha çok biliyor tatlım sanırım :)sevgiler

    YanıtlaSil
  6. şlk kez duydum ve acayip merak ettim şimdi tadını

    sizin orası neresi
    gden birine aldırsak
    ya da nasıl yapılır anlatsan belki kül buluruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.trakyagezi.com/trakya-mutfagi/kategori-disi/484-kullu-misir-kirklareli-.html

      Sil
  7. Duruşu bizim buralarda 'gölleme' denilen mısıra benziyor :)
    Rengi beyaz, bizimki sarı görünüyodu. Bi de suda haşlanıyor.
    Ama tipi aynı yani anladın dimi, cebelleştim baya bi anlamsız oldu ama, anladın sen biliyorum ben :D
    Bak burda bahsetmiştim ben;
    http://umutfak.blogspot.com/2011/01/golleme-alsm-verisim.html

    Kuzinenin üstünde, külün içinde mi pişiyo anlamadım ama?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok sanırım resim rengi öyle.Bu da sarı oluyor.

      Sil
  8. hımmm çok ilginçmiş,ilk defa duyuyorum...afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil
  9. İlk defa duydum, değişik bir tat olsa gerek, merak ettim.

    YanıtlaSil
  10. ben de hiç duymadım, ama yazından sonra keşke daha evvel tatmış olsaydım diyorum :)

    YanıtlaSil
  11. arkadaşlar çoğunuz ilk defa duymuşsunuz, sanırım çoğu yörede bilinmiyor, biz göçmeniz Adapazarı' nda, burada bilinir bazıları tarafından.... :)

    Yapımı ise şöyle, bildiğiniz külde yapılan bir mısır bu. Ama odun külü sadece kullanılıyor. Mısır odun külü ile iyice kaynatılıyor. Sonra iyice yıkanıyor, külünden temizleniyor, sonra tekrar temiz su ile kaynatılıyor. Kısaca böyle, ayrıntılı tarifler nette vardır sanırım. :)

    YanıtlaSil
  12. evet canım
    ben de Adapazar lıyım ...o nedenle anladım hemen zaten ....

    YanıtlaSil
  13. chfashiontrend: aa çok sevindim hemşerim. :)

    YanıtlaSil
  14. annem haşlardı kışın bize tencerede tane mısır acaba ona mı benziyor?tadı gerçekten enfesti...ah eski günler...

    YanıtlaSil
  15. filiz: olabilir canım, bak sakaryada köylü pazarı var, orada satılıyor, alabilirsiniz. :)

    YanıtlaSil
  16. ılk kez duyuyorum..kımbılır ne guzeldır:))))))

    YanıtlaSil
  17. marifet ellerimizde: evetttt çokkk güzel, tşkler, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  18. bilmem mii, hem göçmen olup hemde adapazarlı olupda küllü mısırı bilmeyen ve küllü mısırla büyümeyen yokturr herhaldee, ne şanslıyım ki halaa yiyorum, o bardakta satılan mısırda neymişş, hatta bi sene almanyaya bile mısır götürüp odun külüyle pişirmişliğim vardır... :))) pazar pazarına getirirler mutlaka bu hafta alayım bende :)))

    YanıtlaSil
  19. narish: aa bir hemşerim daha, memnun oldum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. bende çok severim eskiden babaannem tarifiniz deki gibi pişirirdi ama şimdi düdüklüde pişiriyoruz .ben şekerleyerek yiyiyorum tavsiye ederim canım çekti şimdi:)) sevgile

    YanıtlaSil
  21. hilal: şekerli de mi yeniyor, hımmm ilginçmiş, az da olsa denemek lazım, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  22. külde mısırı bende ilk kez burada okudum ve gördüm :) tatmak isterdim valla. -

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet çoğu insan bilmez bunu, nasip olur inşallah size de...

      Sil