17 Ocak 2016 Pazar

GÜN SOFRAM... (:

Aslında üzerinden bayağı bir zaman geçti ama yayınlamak yeni nasip oldu. Fikir olması açısından 
paylaşıyorum. Ama her seferinde gün sofralarında israfa kaçmamamız gerektiğini de hatırlatalım...

 Arkadaşlarımdan çok beğeni alan Boşnak Mantısı. El açması yufka ve iç malzeme olarak bol soğan ve et. En son piştikten sonra et su ile ıslatılıp yarım saat kapalı bir şekilde tepside bekletiliyor, yeyip de beğenmeyen görmedim... :) 

Diğeri ilk defa denediğim Venedik Poğacası. Tarif Facebook Her Gün Yeni Bir Lezzet sayfasından. Arkadaşlar tarafından beğeni de aldı, tavsiye ederim... :)




Salatalara gelince. Kabaktan yaptığım Katık Dolması. Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim. Tarif için TIK TIK...

Diğer salata ise yine instgram sayfasında rastladığım bir tarif. Yıldız şehriyenin yarısını az yağda kavuruyoruz, rengi kararıyor, kalan yarısını da atıp pilav gibi pişiriyoruz. Az tereyağ atıp ılımasını bekliyoruz. İçine maydanoz, dereotu, yeşil soğan, mısır, ben ayrıca kırmızı biber de kullandım. Tuz ve limonu da ekliyoruz, salatamız servise hazır oluyor. :)
Açıkçası tatlıları çekmeyi unutmuşum. Bu foto eski günden kalma... :) 
Çok beğeni aldığı için bu günümde de Triliçe yaptım, ek olarak klasik mantar kurabiye denedim. Beğenilen Triliçe tarifi için TIK TIK.

Umarım gün sofralarınız için fikir olur. Bol ve huzur dolu günler diliyorum. Sevgiler... :)

4 yorum:

  1. gün sofrası değil, ziyafet sofrası olmuş. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Gülnurcum...

    YanıtlaSil