16 Aralık 2012 Pazar

ÇİBÖREKÇİ GELDİ HANIMMMMM... :)

Bugünkü menümüz, çoktandır yememişim, çok özlemişim. :) 
Tarifi şu şekilde; 2 neskafe bardağı un, tuz ve sudan oluşan kulak memesi yumuşaklığında bir hamur tutuluyor, 15-20 dk. kadar bir kenarda dinlendiriliyor.

Diğer tarafta 1 büyük soğan rendeleniyor. 250 gr. kıyma, yarım çay bardağı su, tuz ve bol karabiberle iç hazırlanıyor. Hamuru cevizden irice parçalar kopartıp açmaya başlıyoruz. Gerisi malumunuz. Bu ölçülerde yaklaşık olarak 20 tane çibörek çıkıyor.

Çibörek sevenleri böyle alayımmmmm... (:



16 yorum:

  1. Oldumu şimdi canım çekti:))nefis gözüküyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. "Anneeeeeeeee yardım, sana geliyorum!çiğ börek mi yapsak ne?"
    Annemi aradım da.Niyatim belli:)))

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım...
    çok severim...
    çiğ böreğin hasını Eskişehir e gittiğimde yemiştim :))
    gerçekten güzeldi...
    ama sonra bende evde denedim, oluyor, yapabiliyorum :)
    miiis miiis...
    sıcak sıcak ne güzeldir şimdi...

    YanıtlaSil
  4. Ahhhh beni kızartırken ocağın başına al hem kızartıp hem yerim öylesine çok severim ki sofrayı bekleyemem.Biz de aynı bu şekil yaparız.Ellerine sağlık canım Vallahi canımı istettin.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy ocak başında yemeye fırsat olmadı ki, kızartma görevi bana verilince... :)

      Sil
  5. KAÇ GÜNDÜR AKLIMDAYDI ,ŞİMDİ BÖYLE NEFİS BÖREKLERİ KARŞIMDA GÖRÜNCE KAÇINILMAZ OLDU.. YARİN YAPARIM ARTIK:)ELLERİNE SAĞLIK,SELAM VE SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  6. evet dün yaptım.. yalnız çok kalorili olduğundan insan afiyetle yedikten sonra 3-4 saat vicdan azabı ile ne yapsam da eritsem bu börekleri deyup kendine eziyet ediyor...

    YanıtlaSil
  7. hamuruna soda koymadınız mı? Ben geçenlerde Oktay ustanın sitesinden aldım tarifi karbonat kullanmıştı

    YanıtlaSil