6 Kasım 2010 Cumartesi

KABAK TADI VERMEK... :)

Bugün kabak tadı vermek deyimiyle karşınızdayım. Neden mi efendim ? Evde kabak tatlısı yapılmıştı; ben de bu tatlıyı yayınlamadan önce bu deyimin nereden geldiğini sizinle paylaşmak istedim, buyrun hikayesi... :)

Eskiden, su kabağının tas, kap olarak kullanıldığı devirlerde, bu iş için ayrılan kabak kuruduktan sonra içindeki lifleri ayıklanır, uygun biçimde kesilir ve maşrapa olarak kullanılırmış. Bazen kabak iyi kurutulmadığında, içine konan su, şarap vesair meşrubata tadını bırakır, ol mainin tadını bozarmış. O zaman içilen şeyin kabak tadı verdiği söylenirmiş ki günümüzde soyut olarak söylenen kabak tadı vermek deyimi o zamanların hediyesi imiş.

Bu arada yazıyı netten buldum, ama ben İskender Pala'nın İki Dirhem Bir Çekirdek adlı kitabında bunu hikaye şeklinde okumuştum. Kitaptan söz açılmışken, eski deyimlerin nasıl türediğini merak ediyorsanız bu kitabı şiddetle tavsiye ediyorum, üstelik okuması çok zevkli ve eğlenceli...

Eveeeeeettttttttttt şimdi gelelim postumuzun asıl kahramanına, işte KABAK TATLIMIZ... :)



Bizim kabağımız yaklaşık 5 kg idi. Biz çok şekerli sevmediğimiz için 6 su bardağı şeker kullandık. Şekeri kabuklarını kesip, doğradığımız kabakların aralarına azar azar serpiştiriyoruz. Bir gece bu şekilde bekletiyoruz. Sonra sabah olunca kabağımızı kaynatıyoruz, kendisi su saldığı için tekrar su atmaya gerek yok. Tabii bu tatlının lezzetli olmasında kabak çok önemli, bu da çoğu zaman şans işi. Ama belki de kabağı satın alırken, aranızda bazı püf noktaları bilenler vardır....

Bu postumuz da hem bir deyim tarifi, hem bir kitap tavsiyesi, hem de bir tatlı tarifiyle biraz yoğun oldu, umarım kabak tadı vermemiştir... :)

8 yorum:

  1. Oldukça verimli bir kabak tadı vermiş..;P ...Mutlu pazarlar...

    YanıtlaSil
  2. Hiç duymamıştım,öğrendiğim iyi oldu :)ayrıca İskender Pala'nın sadece bir kitabını okudum ve hemen sonrasında diğerlerini de alıp okuyacaktım fakat,hayat telaşında kaynayıverdi..
    İlk fırsatta iki dirhem bir çekirdek alınacak inş..Kaçarı yok :)
    Tatlı harika olmuş,ellerine sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. tevafuk olsa gerek ben de bugün aynı tatlıdan yaptım.farklı olarak ocakta kaynadıktan sonra biraz da fırınlıyorum.ceviz ve tahinle servis yapıyorum.çok güzel oluyor.
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  4. İskender Pala nın iki dirhem bir çekirdek adlı eserini uzun zaman önce çok keyif alarak okumuştum.ve vay be bu burdab mı gelmiş diye hayrete düşmüştüm bi çok kez...harika bir yazıydı,emeğine sağlık...sevgilerle...

    YanıtlaSil
  5. BU GÜNLERDE KABAK TATLISINA ÇOK SIK RASTLIYORUM.Artık yapmak farz oldu,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Güzel yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar... :)

    YanıtlaSil
  7. Beş kilo kabak,kabak tadı için yeterli bence :)
    keyifli bir tarif olmuş,kaleminize sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler hayatcemresi... :)

    YanıtlaSil