14 Ekim 2012 Pazar

BURSA ÖNİZLEME... :)

BURSA'DA ZAMAN
Bursa'da eski bir cami avlusu, 
Küçük şadırvanda şakırdayan su. 

Orhan zamanından kalma bir duvar... 
Onunla bir yasta ihtiyar çınar 
Eliyor dört yana sakin bir günü. 
Bir rüyadan arta kalmanın hüznü 
İçinde gülüyor bana derinden. 
Yüzlerce çesmenin serinliğinden 
Ovanın yeşili göğün mavisi 
Ve mimarilerin en ilahisi. 


Bir zafer müjdesi burda her isim: 

Sanki tek bir anda gün, saat, mevsim 
Yaşiyor sihrini geçmis zamanın 
Hala bu taşlarda gülen rüyanin 
Güvercin bakışlı sesszilik bile 
Çinliyor bir sonsuz devam vehmiyle. 
Gümüşlü bir fecrin zafer aynası, 
Muradiye, sabrın acı meyvası, 
Ömrünün timsali beyaz Nilüfer, 
Türbeler, camileri eski bahçeler, 
Şanlı hikayesi binlerce erin 
Sesi nabzim olmuş hengamelerin 
Nakleder yadini gelen geçene.


Bu hayalde uyur Bursa her gece, 

Her şafak onunla uyanır, güler 
Gümüş aydınlıkta serviler, güller 
Serin hülyasıyla çesmelerinin. 
Başındayım sanki bir mucizenin, 
Su sesi ve kanat şakırtısından 
Billur bir avize Bursa'da zaman, 


Yeşil Türbesini gezdik dün akşam, 

Duyduk Bir musikî gibi zamandan 
Çinilere sinmiş Kur'an sesini. 
Fetih günlerinin saf nesesini 
Aydınlanmış buldum tebessümünle. 


İsterdim bu eski yerde seninle 

Başbaşa uyumak son uykumuzu, 
Bu hayal içinde ve ufkumuzu 
Çepçevre kaplasın bu ziya, bu renk, 
Havayı dolduran uhrevi ahenk. 
Bir ilah uykusu olur elbette 
Ölüm bu tılsımlı ebediyette 
Belki de rüyası büyük cetlerin, 
Beyaz bahçesinde su seslerinin. 

                                                                      Ahmet Hamdi Tanpınar



Tıpkı bu şiirde ve bu resimde olduğu gibi... 


7 yorum:

  1. Bursa çok sevdiğim şehirlerden biriisdir...
    bilmiyorum ama Bursa ya ayrı bir sempatim var....
    teşekkürler canım...
    paylaşım için...
    öpüldün...

    YanıtlaSil
  2. GÜZEL ŞİİR... BU ARADA MİMLEDİM SENİ FIRSATIN OLUP CEVAPLAMAK İSTERSEN

    YanıtlaSil
  3. Bursa güzel şehir...

    YanıtlaSil
  4. bende bursayı özledimmmm

    YanıtlaSil
  5. Ah benim ilk aşkım Bursa :)
    Şiirde en sevdiklerimnden.

    YanıtlaSil
  6. bursa güzel şehir, bu kadar ayrıntılı gezmek dün nasip oldu, tavsiye olunur... :)

    YanıtlaSil