22 Aralık 2010 Çarşamba

BULGURLU BROKOLİ ÇORBASI...

Yemeklik olarak alınan brokolinin çok büyük olması sebebiyle, bir parçasını çorba olarak değerlendirmeyi uygun gördük ve sonuçta lezzetli ve besleyici bir çorba ortaya çıktı. İşte size basit tarifi... :)))



Küçük bir soğan alınır, doğranır ve yağda kavrulur. Küp küp doğranan küçük bir havuç eklenir ve biraz karıştırılır. Ardından  yine küp küp doğranan bir patates de atılır ve kavrulur. Sonra küçük parçalara ayrılan 250 gr kadar brokolimiz atılır tencereye. Biraz karıştırdıktan sonra, bir bardağı et su olmak üzere 5 bardak sıcak su eklenir. Bu karışım, malzemeler yumuşayıncaya kadar kaynatılır. Sonra malzemeler süzgeçten geçirilir. Tekrar ocağa alınır ve bir kaşık ince bulgur çorbamıza eklenir. Bulgurlar biraz şişene kadar pişirilir. Sonra karabiber ve tuz eklenerek çorbamız tatlandırılır. Arzuya göre ocağı kapattıktan sonra dereotu da ekleyebilirsiniz. Afiyet olsunnnnnn... :)))                                                       

13 yorum:

  1. canım ellerine sağlık sebze ağırlıklı çorbalar hem sağlıklı hem besleyici e daha ne olsun dimi:D

    YanıtlaSil
  2. lezzetli görünüyor, hiç bulgurlu denememiştim. altını kapatırken bir cimcik de krema nefiss olur. ellerine sağlık swotpisces..

    YanıtlaSil
  3. Senin çorban da nefis olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Kalorisi de azdır tahminimce. Ben bunu et suyu katmaksızın akşam yemeği olarak içmeyi düşünüyorum. Brokoliyi de çok seviyorummmmmm! Yumiyumiyum!!! O.ö

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım .nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  6. ellerine saglik canim nefiss görünyor..sicacik sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. emin ol bunuda deniyecem:):):)

    YanıtlaSil
  8. Canım günaydın iadeyi ziyarete gel
    dim.Bulgur ve brokoli ikilisinin
    lezzetini merak ettim ellerine sağ
    lık sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. bulgurlu denememiştim deneyeyim güzel fikir ellerine sağlık harika olmuş çorban

    YanıtlaSil
  10. vitamin deposu çok sağlıklı bir çorba olmuş
    eline sağlık :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. merhaba sayfanız çok hoş bende sizi izlemeye aldım, çorba da sıcacık ne iyi gider bu soğuk havalarda :)

    ellerinize sağlık, sevgilerimi bırakıyorum...

    dua ile...

    YanıtlaSil
  12. Hacum bugün ikimizde de çorba var :D
    Senin köfteli meyane çorbasını görünce ekşili sulu köfte canım çektiydi, bak bugün de bu çorbayı gördüm brokoli çekti canım :D

    Ellerine sağlık, hiç brokoli çorbası yemedim ben yeau..
    Yapar yerim üşenmezsem :)

    Afiyet bal şifa olsun inşallah ;)

    YanıtlaSil
  13. bloğumda ödülün var canım

    YanıtlaSil